'sounds like a plan' deel 2. - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Lisa Koers - WaarBenJij.nu 'sounds like a plan' deel 2. - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Lisa Koers - WaarBenJij.nu

'sounds like a plan' deel 2.

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 Oktober 2014 | Kameroen, Buéa

8 okt dag 10

Jaaa vandaag is de dag dat wij dan echt mogen beginnen met onze stage! Het is de bedoeling dat wij meelopen met de vierdejaars studenten. We werden opgedeeld in duo's en ik werd aan Maseliene gekoppeld, super aardig meisje. Samen met haar heb ik de anamnese afgenomen en lichamelijk onderzoek gedaan bij een lief dotje van 17 maanden. Voor het eerst in m'n leven heb ik een erg grote lever en milt kunnen voelen. Best heftig om te zien hoe ziek het kindje is (malaria) terwijl ik niet het idee kreeg dat ze heel goed verzorgd werd.

9 okt dag 11

Om 6.00 uur ging de wekker, klaar voor een nieuwe dag op kindergeneeskunde. Vandaag was de kinderarts aanwezig om ook onderwijs te geven. Dit was erg interessant en heb er veel van opgestoken. Vandaag heb ik ook een situatie gezien wat in Nederland echt niet voorkomt; er werd een doodziek kindje binnengebracht die niet meer bij bewustzijn was. De arts nam alle tijd om ons uit te leggen hoe je lichamelijk onderzoek moet uitvoeren, terwijl dat kindje echt hulp nodig had. Na een demonstratie liep hij weg en gaf ons (groep van 15 studenten) de opdracht om anamnese af te nemen. Gelukkig kwam de verpleeging direct hierna in actie en legden het kindje aan het zuurstof. Daarna was er een stormloop van studenten op het bed met het kindje en de emotionele en erg bezorgde oma. Als je ergens geen zin in hebt als je kleinkind het moelijk heeft, zijn het wel 15 studenten die je gaan ondervragen. Marjolein en ik hebben dan ook bewust afstand genomen.

Tot en met volgende week donderdag zullen wij nog op de kinderafdeling te vinden zijn. We hebben het erg naar ons zin en de kindjes en moeders vinden ons allemaal erg interessant! Dit weekend staat er een vergadering van The Medicz op de planning en zondag willen we graag met Haman of Clovis naar de kerk gaan. Verder zijn wij druk bezig met het plannen van een rondreis door Kameroen en hebben wij ook een organisatie benaderd om de Mount Cameroon te beklimmen. Het kan niet zo zijn dat wij 2 maanden aan de voet van een berg hebben gewoond en dan niet eens weten hoe de top eruit ziet. Ik ga dus zowel elke afdeling intensief meemaken, maar ook het land bekijken. Zo haal ik alles uit deze reis! Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik geniet hier elke dag en van elk moment. Kortom, een super ervaring en ben blij dat ik de stoute schoenen heb aangedaan om dit avontuur samen met Raf, Marjolein en Sophie aan te gaan!


  • 11 Oktober 2014 - 20:01

    Annie:

    Heftig hoor

  • 14 Oktober 2014 - 19:45

    Sjouke:

    fantastisch genieten daar .de tijd van je leven.een goede tijd voor je heeeeele leven .

Verslag uit: Kameroen, Buéa

Mijn eerste reis

Klinische ontwikkelingsstage

Recente Reisverslagen:

15 December 2014

Better let as net

25 November 2014

Zwinkels Tour Cameroon

14 November 2014

Busy Busy Busy

01 November 2014

African Style

24 Oktober 2014

'Ashia'
Lisa

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 9778

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 02 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: