'Ashia' - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Lisa Koers - WaarBenJij.nu 'Ashia' - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Lisa Koers - WaarBenJij.nu

'Ashia'

Blijf op de hoogte en volg Lisa

24 Oktober 2014 | Kameroen, Buéa

Dit is een woord wat zowel het ziekenhuispersoneel als patienten vaak tegen mij hebben gezegd de afgelopen week. Het is Pidgin voor 'ik heb medelijden met je, komt wel goed'. Ik heb namelijk catarrh. Nee dit is geen enge ziekte, maar gewoon een loopneus. Het stelt niks voor, maar toch wel erg medelevend van ze!

Afgelopen weekend hebben we Afrikaanse stoffen gekocht om daar kleding van te laten maken. Ik heb een colbertje bij de naaister besteld, die op maat wordt gemaakt. Volgende week vrijdag kunnen we dit ophalen. Ik ben erg benieuwd en het lijkt me een super leuk aandenken.

Daarnaast zijn we ook met Haman naar het strand geweest in Limbe. Het was een heerlijk relaxed dagje op een zwart strand met een warme Atlantische oceaan. Na dit fijne weekend waren we weer klaar voor een weekje op de afdeling Gynaecologie.

De week begon vroeg, 7 uur aanwezig in het ziekenhuis. Dit werd gelukkig wel beloond doordat wij een bevalling bij mochten wonen. Dit was voor mij de eerste keer dat ik dit zag gebeuren. Het was een aparte ervaring, want de vader mag er niet bij zijn, er stonden 10 studenten aan het eind van het bed te kijken en de toekomstige moeder mag absoluut niet schreeuwen, want dan schreeuwt de verpleegster keihard terug dat je je mond moet houden! Wat me het meest opviel, was dat de studenten allemaal foto's en filmpjes gingen maken. Uhm, iets met privacy? Na een redelijk snelle bevalling werd er een meisje geboren die niet meteen ging huilen. Ik vond het echt heel erg spannend en uiteindelijk toen ik het kleine propje hoorde huilen, moest ik ook even een brok wegslikken.

Na deze leuke en interessante dag, kreeg ik heel erg veel zin in de rest van de week op de afdeling. Helaas viel dit een beetje tegen en was het niet erg boeiend.

Verder zijn wij deze week op maandag en donderdag naar een weeshuis geweest. We hebben namelijk alleen in de ochtend stage in het ziekenhuis en willen ons ook in de middag nuttig maken. We zijn nu van harte welkom in een heel groot weeshuis met 145 kinderen waar we met ze mogen spelen en lesjes mogen gaan geven over gezondheid en hygiene. Het was echt heel erg leuk om de kindjes enthousiast te zien worden van alleen al onze huidskleur. Ook wordt onze komst zeer gewaardeerd door de mensen die daar werken/wonen. Kortom, een super leuke en goede opvulling voor onze vrije middagen.

Ook hebben we de beklimming van de Mount Cameroon geregeld. 27 tot en met 29 november 'sil it heve', dan 'giet it oan'!

Dit weekend gaan we de Botanische Tuin in Limbe bezoeken, daar kijken we erg naar uit. Volgende week zal ik hier over gaan vertellen. Ook zullen we woensdag a.s. Beginnen op interne geneeskunde. Weer een nieuw avontuur!

Liefs vanuit Buea!


  • 25 Oktober 2014 - 19:41

    Klaas Dankert:

    Hoi Lisa,
    Jullie maken daar wel heel erg veel mee, een geweldige ervaring! Heel veel succes volgende week naar de Mount Cameroon. Lijkt een schitterende berg te zijn. Voorzichtig als de vulkaan actief wordt!
    Veel plezier,
    Klaas

  • 25 Oktober 2014 - 19:51

    Aukje:

    He Lisa,

    Stoer man! Leuk om te lezen!
    Fijne tijd nog!

    Groetjes van ons!

  • 26 Oktober 2014 - 20:32

    Dieuwke:

    Hoi Lisa en de andere meiden,

    Net alles weer even gelezen, naast de foto's en deze verslagen krijg je zo een beeld van wat jullie allemaal meemaken.
    Super boeiend!

    Een hele dikke tut van ons allemaal!!!!!!

  • 31 Oktober 2014 - 14:50

    Dory Van Der Veen:

    Hoi Lisa,

    Van Truida kreeg ik de tip dat ik je avonturen kon lezen.
    Wat een geweldige tijd hebben jullie daar.
    Leuk om alles te lezen.
    Nog heel veel succes en vooral veel plezier!

    groet, dory van der veen

Verslag uit: Kameroen, Buéa

Mijn eerste reis

Klinische ontwikkelingsstage

Recente Reisverslagen:

15 December 2014

Better let as net

25 November 2014

Zwinkels Tour Cameroon

14 November 2014

Busy Busy Busy

01 November 2014

African Style

24 Oktober 2014

'Ashia'
Lisa

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 9804

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 02 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: