Nog een maandje wachten - Reisverslag uit Annaparochie, Nederland van Lisa Koers - WaarBenJij.nu Nog een maandje wachten - Reisverslag uit Annaparochie, Nederland van Lisa Koers - WaarBenJij.nu

Nog een maandje wachten

Door: Lisa Koers

Blijf op de hoogte en volg Lisa

28 Augustus 2014 | Nederland, Annaparochie

Vanaf vandaag, 28 augustus, is het precies nog een maand wachten voordat wij (Sophie Rouweler, Raf Mens, Marjolein Linders en ik) vertrekken voor onze klinische ontwikkelingsstage naar Kameroen.
In december kwam deze stage op Marjolein en mijn pad via IFMSA Nijmegen. Na motivatiebrieven te hebben geschreven, kregen wij te horen dat wij de gelukkigen waren die in oktober en november aan dit grote avontuur mogen beginnen. Wij waren natuurlijk super blij en hadden direct veel in de stage.
Toen begonnen de voorbereidingen, van lek gespoten worden met vaccinaties, littekens krijgen door BCG vaccinatie tot tripjes naar Den Haag om daar met andere avonturiers lekker uit eten te gaan in een Afrikaans restaurant en workshops te krijgen over bloedprikken en hechten. Elke dag kreeg ik er meer zin in en nu een maand voor vertrek krijg ik echt kriebels in mijn buik. Ik vertel enthousiast mijn plannen aan jan en alleman. De reacties zijn in eerste instantie ' stoer van je, wat goed, mooie plannen, MAAR....' Altijd komt die rottige Ebola om de hoek kijken. Gelukkig is het nog niet in Kameroen, maar het land wordt steeds meer omsingeld door het vreselijke virus. Wij houden het nieuws goed in de gaten over de verspreiding van Ebola, maar ik probeer de leuke voorbereidingen er niet door te laten beinvloeden, dat zou zonde zijn.
We zijn nu bezig met het regelen van het visum, Pep pakket is geregeld, malariapillen zijn binnen, verzekeringen zijn afgesloten en cadeautjes voor de kindjes in Kameroen zijn ook al gekocht. Wat ik erg leuk vind, is het enthousiasme om mij heen. Er wordt meteen op zolders gekeken naar spullen die ik eventueel mee kan nemen naar Kameroen, dat kan ik zeer waarderen.
Deze maand zal ik goed gebruiken om alle puntjes op de i te zetten, in hoe verre dat mogelijk is, zodat ik optimaal kan genieten in Kameroen van alle ervaringen die ik daar op zal doen. Ik hoop in Kameroen ook zo nu en dan een verhaaltje online te kunnen gooien, maar je weet het daar nooit met het internet.

Liefs Lisa
(Best spannend zo'n eerste blog hih)

  • 28 Augustus 2014 - 15:59

    Tess:

    Leuk Lisa! Ik ga je zeker volgen. Ik ben benieuwd wat jullie daar allemaal gaan beleven en of ik er veel in zal herkennen!

  • 06 September 2014 - 23:13

    Alie De Lange:

    Hé Lisa, ik hoop dat je regelmatig een verhaal op deze site kunt plaatsen...kan je "heitie" je toch een beetje in de gaten houden ;-) Ik wens je heel veel succes!

  • 22 September 2014 - 13:35

    Bert Koers:

    hoop dat je een hele mooie stage hebt daar en dat we vele mooie verhalen van je te lezen krijgen.

  • 27 September 2014 - 21:34

    Aukje:

    Hele goeie reis! Ik ben benieuwd naar je verhalen!

  • 01 Oktober 2014 - 11:12

    Alie Sinnema:

    Hey moppie have fun daar en steek er heel wat op!!! Dat kan allemaal in jou levensrugzak! Liefs

Verslag uit: Nederland, Annaparochie

Mijn eerste reis

Klinische ontwikkelingsstage

Recente Reisverslagen:

15 December 2014

Better let as net

25 November 2014

Zwinkels Tour Cameroon

14 November 2014

Busy Busy Busy

01 November 2014

African Style

24 Oktober 2014

'Ashia'
Lisa

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 9828

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 02 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: